فرآیند فروش و ﺨﺶ ﻣﻮیر ﺑﺎ ﺳﺮﺸ ﻣﺪاوم به بازار و اطلاع از ﺎﻻﻫﺎی ﻣﺼﺮﻓ شکل میگیرد. شرکت توزیع با بازاریابی ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺧﻮد در ﻣﻨﺎﻃﻖ مختلف و مراکز فروش فروشگاهی، سوپرمارکتی و سایر خردهفروشها فهرستی از مشتریان علاقهمند برای خرید این کالاها را جمعآوری میکند. هر چه تعداد مشتری بالاتر باشد سودآوری و فروش شرکت توزیع نیز به همان نسبت بیشتر میشود. این اصلی است که در شرکتهای توزیع نباید فراموش شود.
مدل فروش و ﺨﺶ ﻣﻮﺮ ﻣﻮﺟﻮد در اﺮان به دلیل عدم توجه کافی به ابزارهای فناورانه یکی از پرﻫﺰﻨﻪترین روشهای پخش است که بار زیادی را ﺑﺮ شرکتهای ﺨﺶ تحمیل میکند. مشکلات این بخش را بهطور خلاصه میتواند از روش سرکشی و شناسایی مناطق فروش توسط بازاریابها تا تحویل حضوری فاکتورهای کاغذی فروش و آگاهی از وضعیت مشتریان و اطلاعات مسیرها و موجودی کالاها دانست.
به اینها میتوان جابجایی هر باره حجم زیاد کاتالوگها و فاکتورها و صرف مدتزمان طولانی برای ثبت دفتری سفارشها و بهتبع آن طولانی شدن فرایند ترخیص کالا از انبارها و ارسال آنها بهسوی مشتری نهایی و عدم شناخت مناسب از وضعیت بازار و تحلیل نهایی آن را نیز اضافه کرد.
فرآیندهای حسابداری فاکتورها و محاسبه ﻮرﺳﺎﻧﺖ بازاریابها هم در چنین شرایطی دچار پیچیدگیهایی میشوند که فرایند توزیع را با اختلال و البته هزینه زیاد همراه میکند. با چنین مشکلاتی بدیهی است که دغدغه ذهنی مدیران در شرکتهای توزیع و پخش، افزایش بهرهوری، ایجاد ساختاری پویا و کارآمد همراه با کاهش هزینهها و ﺎﻫﺶ زﻣﺎن ﺳﻔﺎرش دﻫ ﻣﺸﺘﺮی و ﺗﺤﻮﻞ ﺎﻻ ﺑﻪ آنها ﺑﺎﺷﺪ.
به نظر میرسد باوجود ملاحظات مختلفی از جمله بزرگی شهرها، تنوع محصولات و سلیقه مشتریان و همچنین ترافیک و گرانی سوخت، تکنولوژی و ابزارهایش مهمترین راهکار برای غلبه بر مشکلات سیستم فروش و پخش مویرگی است. طراحی و تولید انواع نرمافزارها برای مکانیزاسیون هریک از فرایندهای موجود در فروش و پخش مویرگی از مرحله عمومیت گذر کرده است. هماکنون مرحله سفارشیسازی و متناسبسازی آنها با نیازهای هریک از شرکتهای توزیع و پخش، اهمیت بیشتری یافته است.
ﺑﺎ توسعههای
این نرمافزارها با پوشش آنلاین و حتی آفلاین کلیه فرآیندهای فروش و پخش مویرگی از لحظه ثبت سفارش توسط مشتری تا تحویل کالا از انبار و ارسال بهموقع آن به مشتری، حجم زیادی از فرآیندهای زائد و هزینهبر در این صنعت اعم از استفاده بیرویه کاغذ تا مراجعات حضوری و ضریب خطا و اشتباه در فرآیندها و …را حذف کرده است.
عدم نیاز به حضور فیزیکی و هرروزه بازاریابها، سرپرستهای منطقه و سایر کارشناسان به محل شرکت، صرفهجویی قابلتوجه در وﻗﺖ منابع انسانی ایجاد میکند. کاهش هزینههای مازاد، صرفهجویی در هزینههای ﺎﻏﺬ و ﺣﺬف ﺧﻄﺎی پرسنل در ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت، امکان اﻃﻼع لحظهای و آنی از موجود کالاها، قیمتها و عدم نیاز به حمل کاتالوگها و فاکتورهای کاغذی و همچنین امکان برنامهریزی مدون برای سرکشی به مناطق مختلف فروش متناسب با نقشه مسیرها را میتوان از مزیتهای استفاده از نرمافزار فروش و پخش مویرگی دانست.
مهمترین و بارزترین مزیت تجهیز نرمافزاری شرکتهای توزیع و پخش مویرگی را باید در امکان ایجاد بانک اطلاعاتی از مشتریان و مراکز فروش دانست. این امکان کاهش زمان ثبت سفارش تا ارسال کالا به مشتری و درنهایت رضایتمندی و وفاداریاش را به همراه میآورد.
ﻣﺪﺮان شرکت نیز میتوانند در هرلحظه ﻋﻤﻠﺮد ﺑﺎزارﺎﺑﺎن ﺧﻮد را ﻨﺘﺮل و ﺗﺤﻠﻞ ﻨﻨﺪ. آنها ﺑﺎ داﺷﺘﻦ اﻃﻼﻋﺎت ﺎﻣﻞ و ﻻزم می توانند بهتر راﺟﻊ ﺑﻪ ﻓﻌﺎﻟﺖ در بازارهای مختلف تصمیم بگیرند. از آنجاکه اغلب اﻦ نرمافزارها ﺑﻪ ﺳﺴﺘﻢ مکانیابی ﻣﺠﻬﺰ هستند، اﻣﺎن آگاهی لحظهای از ﻣﺎن ﺟﻐﺮاﻓﺎ بازاریابها و ماشینهای حمل کالا و غیره فراهم میشود.
مدیریت پایگاه داده یکی دیگر از ویژگیهایی است که نرمافزار فروش و پخش مویرگی در اختیار مدیران پخش قرار میدهد. آنها در انتخاب نرمافزار مناسب باید به یکپارچگی در پایگاههای داده و استفاده از یک پایگاه بهجای چندین پایگاه دقت کنند. به این ترتیب میتوانند از ذخیره دادهها و اطلاعات تکراری جلوگیری کنند.
بهطورکلی نرمافزارهای فروش و پخش مویرگی به دلیل طراحی همهجانبه کمتر دچار عیب و خطا هستند. این امر بهخودیخود تقریباً مشکلی را برای ساختارهای سازمانی و شرکتی ایجاد نمیکنند.
عمده خطاها و معایب به توقعات شرکت بهرهبردار از کاراییهای این نرمافزار بدون ایجاد زمینههای کاربردی آن، بازمیگردد. همه شرکتهای بهرهبردار از
درواقع مهم است که شرکتهای توزیع، شناخت دقیقی از مشکلات و کمبودهای ساختاری خود داشته باشند. مدیران باید زمینه آشنایی و بهرهمندی از مزیتهای نرمافزار را برای کارکنان بهخوبی تشریح کنند. اگر کارکنان نسبت به استفاده بهروز از امکانات نرمافزار حساسیت داشته باشند، بهترین زمان برای استفاده از نرمافزار در ساختار سازمانی خود را بهدرستی تشخیص میدهند.
به این ترتیب شرکتهای پخش میتوانند از مزیتهای نرمافزارها هم در شرایط عادی و هم در شرایط بحرانی بازار، برخوردار شوند.
نرم افزار توزیع مواد غذایی؛ چالشها و فرصتها
چرا به نرم افزار مالی تحت وب نیاز دارید؟
توسعه توزیع با نرم افزار فروش و پخش مویرگی چگونه انجام میشود؟
پخش ,توزیع ,مویرگی ,شرکتهای ,استفاده ,نرمافزار ,فروش و ,و پخش ,پخش مویرگی ,شرکتهای توزیع ,نرم افزار ,تجهیز نرمافزاری شرکتهای ,نرمافزاری شرکتهای توزیع ,مزیت تجهیز نرمافزاری ,بارزترین مزیت تجهیز
درباره این سایت